fbpx

TOYOTA KATA V PRAXI JAKO NÁSTROJ KE KAŽDODENNÍMU ZLEPŠOVÁNÍ PROCESŮ

Jak dosáhnout systematickým vedením lidí výjimečných výsledků

Celodenní workshop o tom, jak krok po kroku vybudovat organizaci, která je schopna autonomně a rychle reagovat na změny a to díky postupné implementaci systému Toyota KATA. Tento systém udělal z Toyoty jednu z nejprofitabilnějších firem na světě.

Program

Termín:

2024

Místo:

Parkhotel Hluboká nad Vltavou

Lektor:

Michal Mildorf

O ČEM

Toyota Kata je skvělý nástroj pro maximální využití lidského potenciálu ve firmě.

Co je to vlastně za systém?

Jde o manažerský systém, který je postaven na trénování lidí v tom, jak přistupují ke svým úkolům a jak je řeší. Jde o manažerský systém, který vede lidi k prvotřídním výsledkům – stejně jako každodenní trénování tenisty vede postupnými krůčky k výhrám od Challengeru až k Wimbledonu.

Na jakém principu funguje?

Manažer udává směr, tempo a pokládá správné otázky. Zaměstnanci pak přicházejí s řešeními. Tím se sami učí a trénují pro složitější situaci v budoucnu.

Jaké má benefity?

Benefitem je rychlá reaktivita v řešení problémů a především autonomně uvažující lidé. Tenista také musí umět hrát sám a nemá vedle sebe trenéra, který mu při každém úderu řekne jak a kam míček zahrát.

V čem je výjimečnost tohoto workshopu?

Zkušenosti lektora jako stále aktivního manažera z praxe, který nenatírá zavádění systému na růžovo a je zároveň schopen přinést vhled Čecha pro české prostředí. Protože každá země má svoje kulturní specifika a je nezbytné je respektovat. Lektor se tak snaží předat svou vlastní zkušenost, kterou získal přímo v Toyotě a zároveň respektuje, že dokud si člověk / účastník Toyotu KATA nezkusí, těžko si udělá sám obrázek.

Lektor

MICHAL MILDORF

Michal Mildorf
Vystudoval České vysoké učení technické v Praze, přičemž dva roky studoval v zahraničí, rok na Union College a následně rok na Universidad Politécnica de Valencia.
Zkušenosti se systémem Toyota KATA načerpal ve firmě Toyota Motor Europe, kde pracoval necelé čtyři roky jako specialista na projektové řízení. Byl zodpovědný za plánování a sledování vývoje a přípravy hromadné výroby naftových motorů nové generace pro trh EU. Zde získal zkušenosti s projektovým řízením založeným na širokém procesu tvorby konsensu v rámci globálních projektových týmů.
“Přes 8 let pracoval na několika pozicích ve firmě Continental. Začínal jako manažer nových projektů, následovala pozice manažera kvality a poté působil jako výrobní ředitel segmentu pneumatických sedadlových systémů.”
Od roku 2019 je na vedoucí pozici Continental Business System, Vitesco Operations ve společnosti Vitesco Technologies.

PROGRAM

8:30 – 10:00

LEAN

Úvod, LEAN a LEAN transformace a návaznost na Toyota KATA

10:00 – 10:15

Coffee break

10:15 – 11:45

Toyota KATA

Historie, teorie; provázání na strategické plánované (Hoshin Kanri); vysvětlení používaných templatů v začátcích

11:45 – 12:45

Oběd

12:45 – 14:15

Simulace KATA

Simulace + provedeni několika KATA setkání účastníky (dvojice či trojice) – zažít si, jak se KATA v praxi realizuje

14:15 – 14:30

Coffee break

14:30 – 16:00

Implementace

Zkušenosti z implementatace v automotive výrobním podniku, co funguje, co nefunguje; návod na roll-out v podniku + cca 30min na závěrečné otázky

CENA:

5 500 Kč bez DPH

PRO KOHO JE WORKSHOP URČEN A CO ŘEŠÍ

KATA workshop

Chcete udržet nebo zvýšit profitabilitu Vaší firmy v příštích letech s tím, že znáte aktuální stav jak vaší firmy, tak konkurence?

Pokud NE, pak KATA workshop nic neřeší.
Pokud ANO, vidíte část, nebo velkou část tohoto problému v oblasti managementu lidí? Konkrétně v kvalitě manažerů a v jejich schopnosti vést a koučovat zaměstnance ke každodennímu zvyšovaní produktivity (a tím profitability)? Chcete dlouhodobě posunout manažerský přístup směrem od direktivního stylu vedení lidí ke koučovacímu stylu?

Pokud ANO, workshop pro vás dává smysl.

KATA = selský rozum?

Jako v celém Toyota světě, vidění není binární 1-0, tedy funguje/nefunguje. KATA se může stát součástí fungování částí firmy, jednotlivců nebo celé firmy. I v Toyotě je tento přístup silnější v oblasti operations a méně strukturovaný v Marketingu & Sales. Nicméně udělal z Toyoty jednu z nejprofitabilnějších firem na světě, s nejvyšší mírou produktivity v automotive při zachování opravdu vysokých standardů kvality. Především však je znakem, nebo přímo DNA firemní kultury, která je připravena sebevědomě čelit jakkoliv rychlé a velké změně na trhu.

Často se uvádí, že systém KATA = selský rozum. Tady bych polemizoval. Nejen proto, že pojem selský rozum si každý definuje podle sebe. KATA je v podstatě o odborném přístupu „hypotéza – experiment – poučení“. Dovolím si říct ze své mnohaleté zkušenosti, že tento přístup rozhodně není lidem přirozeným. Přirozeným přístupem ve firmách je spíše “problém-akce”. I když často problému do hloubky nerozumíme, automaticky reagujeme tj. „Čím víc akcí, tím lepší pocit, že něco děláme.“ Popřípadě „Objeví se problém a šéf řekne, co je třeba udělat.”

Pokud má někdo za sebou školení Toyota KATA a metodu implementoval pod dohledem zkušeného kouče, nevěřím, že má negativní zkušenost. Hlavní důvod, proč téma vyšumí a firma se vrátí do starých kolejí, je nedostatek disciplíny manažerů a opravdu aktivní – ne jen deklarativní – zapojení top-managementu firmy.

JAKÁ JE ZÁRUKA, ŽE KATA FUNGUJE

Komentuje Michal Mildorf, autor programu workshopu.

Zkušenosti Michala Mildorfa se systémem Toyota KATA

Kde jste se setkal s Toyota Kata?

„Přímo v Toyotě (aniž by tento způsob fungování někdo KATA nazýval) a poté při pokusech přivést svou vlastní organizaci k pochopení, že každodenní zlepšování procesu je naší hlavní náplní práce. Tedy ne něco na páteční odpoledne, když mám zrovna chuť nebo když mi za to někdo zaplatí bonus navíc.“

Proč Vás osobně nadchla?

„Z mnoha přístupů, které jsem vyzkoušel, dává (zdánlivě) jednoduchý návod, jak nastoupit cestu k předchozí myšlence, tedy přivedení vlastní organizace (tzn. manažery i specialisty) k pochopení…“

Jaké s ní máte zkušenosti?

„Pracoval jsem v roli specialisty z Toyota Motor Europe, v roli manažera roll-out ve výrobní jednotce v závodě Continental Frenštát pod Radhoštěm, kde úvodní roční kolo roll-outu vedlo ke snížení výše šrotace (ekologické likvidace) ve výrobě na polovinu.“

Co Vám její aplikace přinesla?

„Radost z toho, že z každodenního experimentování získají pocit zadostiučinění a větší smysluplnosti své práce všichni účastníci. Jednoznačně vede k lepší atmosféře, zápalu pro testování a změnu a tím k lepším operativním, kvalitativním a finančním výsledkům.“

PŘIHLÁŠKA

Error: Contact form not found.